Jedini slovenski sajam nautike, koji se održao od 17. do 20. svibnja u Marini Portorož, niti ove godine nije iznevjerio očekivanja te je bio još malo veći, bolji i bogatiji nego lani, sasvim na tragu nekadašnjih pred kriznih izdanja. Time je oporavak nautike na Jadranu dobio još jednu potvrdu, a povoljni vremenski uvjeti privukli su i iznenađujuće velik broj zanesenjaka u plovidbu ali i ostale publike, posebice u dane vikenda kada su sajamski koridori bili krcati a izlagači su imali pune ruke posla.
Mnogo posla imali smo i mi na našem štandu, koji se nalazio na poznatom mjestu gdje izlažemo dugi niz godina, a s radošću smo ugostili brojne drage prijatelje, poslovne partnere i klijente. Ove smo godine po prvi puta nastupili pod novim imenom i brendom kao Premium Yacht Insurance by Jack Šurija, a također smo prvi puta na sjevernom Jadranu prezentirati naš novi proizvod nastao u suradnji s Pantaeniusom - izvrsna skiperska osiguranja u čarteru. Veliki interes za ova specifična osiguranja na sajmu potvrdio nam je da naš trud itekako ima smisla te da obavljamo odličan posao u nastojanju da rekreativnu plovidbu učinimo još sigurnijom i ugodnijom.
Zamjetno je bogatiji bio izložbeni program, s još većom ponudom izlagača, plovila i izuzetno raznovrsne nautičke opreme, a zanimljivo je da su se ponovo u većem broju na sajmu pojavile banke odnosno leasing kuće sa svojim nikad povoljnijim proizvodima za financiranje kupnje plovila. Ujedno, u posljednje 23 godine otkad postoji Internautica nije izlagao veći broj nautičkih osiguranja - čak osam, što nam ujedno predstavlja odličan poticaj da i dalje unaprjeđujemo svoje usluge i proizvode a na radost i zadovoljstvo Vas, naših dragih korisnika.
Tristotinjak izlagača dovelo je gotovo 200 plovila među kojima i lijepi broj uglavnom jadranskih premijera, no domaći slovenski Greenline izložio je i jednu svjetsku premijeru, doduše u obliku prototipa nedovršene palube koja će se nuditi u tri različite izvedbe: Open, Hard Top i Coupe. Tradicionalno izuzetno efikasan trup budućeg modela imena Neo bio je spreman za testiranje i opremljen dvjema Torqeedo Deep Blue 80 izvanbrodskim motorima koji mu uz moderne litijeve akumulatore omogućuju doplov do čak 40 NM pri 6 čvorova ili do 20 NM pri maksimalnoj brzini od 16 čvorova. Uz ovu ekološku inačicu pogon mogu činiti i dva izvanbrodska motora od po maksimalno 300 KS, a još jednu inovaciju predstavlja prva pomična platforma na plovilu s izvanbrodskim motorima.
Jeanneau je premijerno izložio svog "opasnog" konkurenta, Sun Odyssesy 440, jedrilicu koju osim izvanredno prostranog i udobnog interijera krasi i nekoliko jedinstvenih rješenja poput revolucionarnih, prema krmi "padajućih" bočnih prolaza koji uvelike olakšavaju kretanje palubom. Zamijetili smo i novu veliku i udobnu jedrilicu Hanse 588 te brzu i luksuznu X43.
Ferretti Custom Line Navetta 28 bila je najveća jahta na sajmu te dostupna samo za odabrane, a jadransku premijeru imao je još jedan Greenline, veliki Ocean Class 65, kao i elegantni talijanski Absolute 52 Fly. Među kompaktnijim motornim jahtama veliki interes izazvao je prvi morski "crossover", Cranchi T36, koji se neobičnim dizajnom i karakteristikama smjestio između trawlera i klasičnog flybridgea, a prednost su mu svakako velika prostranost i udobnost na palubi te čak tri kabine u potpalublju. Konkurent mu je bio Galeon 380 Fly, simpatična i povoljna jahtica iz propulzivnog poljskog škvera.
Među gliserima posebnu su pozornost plijenila dva finska plovila XO: bili su to moćni aluminijski modeli od 8 odnosno 9,5 metara vrlo atraktivnog izgleda te obojana u crno, a zbog klasičnijeg izgleda i bijele boje samo su se malo manje isticali novi, krasni oveći gliseri za dnevne izlete i kraća krstarenja Invictus 240CX, Sea Ray 230 Sunsport te Windy 27 Solano.